Dit is een uitdagende vraag voor velen op het gebied van SEO en webmarketing. Er zijn honderden lijsten met aanbevolen procedures voor het plaatsen van zoekwoorden en het uitvoeren van "on-page optimalisatie", maar zoals zoekmachines zijn geëvolueerd en als andere verkeersbronnen: sociale netwerken, verwijzende links, e-mail, blogs, enz. - belangrijker zijn geworden en onderling verbonden, de aard van wat "optimaal" is, staat ter discussie.
Mijn perspectief is zeker geen evangelie, maar het is gebaseerd op jarenlange ervaring, testen, falen en leren naast een groot aantal statistieken van het team van Sofco en CRE8media Ik denk niet dat er een absoluut juiste manier is om een pagina te optimaliseren, maar ik denk wel dat ik veel kan vertellen over de architectuur van hoe je content kunt targeten en hoe groter de kans dat:
A) u de beste mogelijkheid heeft om hoog te scoren in Google
B) u verkeer verdient van sociale netwerken zoals Twitter, Facebook, LinkedIn, etc.
C) het linken en delen seo technisch klopt
D) de waarneming, het vertrouwen en het potentieel van uw bedrijf of merk om bezoekers te converteren aanwezig is
In de oude dagen van SEO verwees 'pagina optimalisatie' alleen naar plaatsing van zoekwoorden. Zoekmachines vonden het leuk om zoekwoorden op bepaalde locaties van de HTML-code te zien om de relevantie van een pagina voor die query aan te geven. Maar vandaag werkt deze eenvoudige aanpak het niet om twee belangrijke redenen:
De relevantie en op zoekwoorden gebaseerde algoritmen die Google en Bing gebruiken om pagina's te evalueren en rangschikken, zijn enorm complexer. Het verkrijgen van een klein voordeel in een algoritmisch element op basis van zoekwoordplaatsing kan de algemene rangschikking schaden vanwege de invloed die het heeft op de ervaring van mensen met uw site (en daarmee hun neiging om op uw pagina's te blijven, naar u te linken of uw inhoud sociaal te delen - allemaal die ook direct of indirect in rangorde-algoritmen worden beschouwd).
Als <15% van de ranglijstvergelijking is ingepakt in trefwoordtargeting, is het geen wonder dat slimme SEO's in het moderne tijdperk zijn geëvolueerd om meer holistisch te denken. Persoonlijk stel ik graag een "perfecte" zoekwoordplaatsing op in het titelelement of een URL voor een betere gebruikerservaring, een grotere kans dat mijn inhoud wordt gedeeld op sociale netwerken of een betere klikfrequentie in de zoekresultaten.
Maar laten we in het kader van dit bericht enkele van die voorbehouden opzij zetten en een duik nemen in de praktische tips voor elk element van een pagina. Het is misschien onverstandig om al deze puur te optimaliseren voor best practices op basis van zoekmachines, maar we kunnen het advies ook temperen met opmerkingen over bruikbaarheid en gebruikerservaring voor bezoekers.
Uniek waardevol
Een geoptimaliseerde pagina biedt niet alleen unieke inhoud, maar ook unieke waarde. Wat is het verschil?
- Unieke inhoud betekent eenvoudig dat die woorden, in die volgorde, nergens anders op internet voorkomen.
- Unieke waarde verwijst naar het nut en de afhaalpunten die door bezoekers van de pagina zijn afgeleid.
Veel pagina's kunnen 'waardevol' zijn, maar slechts weinigen bieden een echt uniek soort waarde - een waarde die niet kan worden ontdekt op andere pagina's die op die zoekwoordgroep zijn getarget. Telkens wanneer ik marketeers adviseer over het maken van pagina's, vraag ik hen om zichzelf in de gedachten van hun potentiële bezoekers te plaatsen en stel je een pagina voor die iets zo anders en functioneel biedt dat het boven al het andere op zijn gebied uitsteekt. Hier zijn een paar van mijn favoriete voorbeelden:
Biedt fenomenale UX
UX staat voor User Experience, oftewel gebruikerservaring. Dit is het gevoel dat een bezoeker meekrijgt bij het bezoeken van bijvoorbeeld een website of app. Een goede gebruikerservaring geeft de bezoeker een positief gevoel en verliest de wensen van de klant niet uit het oog.
De ervaring van een gebruiker bestaat uit een breed scala aan elementen, vergelijkbaar met de rankingalgoritmen van de zoekmachines. Het is misschien niet mogelijk om al deze perfect te vervullen, maar een hoog niveau bereiken biedt niet alleen waarde in ranglijsten, maar ook in tweede-orde-effecten zoals links en mond-tot-mondreclame.
Op het meest eenvoudige niveau betekent een geweldige UX dat de pagina / site:
- Makkelijk te begrijpen
- Intuïtieve navigatie en inhoudconsumptie
- Snel laden, zelfs op langzamere verbindingen (zoals mobiel)
- Correct weergeven in elke browsergrootte en op elk apparaat
- Ontworpen om visueel aantrekkelijk / aangenaam / aantrekkelijk te zijn
Crawler / bot toegankelijk
Zoekmachines kruipen nog steeds het web met behulp van automatische bots en zullen dat waarschijnlijk nog zeker de komende tien jaar doen. Hoewel er op het raffinementiveau van deze crawlers veel is gesprongen, is het niet de beste praktijk om risico's te nemen en enkele belangrijke richtlijnen te volgen bij het maken van pagina's waarop u wilt dat zoekmachines betrouwbaar crawlen, indexeren en rangschikken:
Zorg ervoor dat de pagina de enige URL is waarop de inhoud wordt weergegeven. Als dit niet het geval is, kunnen alle andere URL's terug naar het origineel worden teruggebracht (met behulp van omleidingen of het rel = canonical-protocol )URL's moeten de beste werkwijzen in de lengte volgen, statisch versus dynamisch zijn en worden opgenomen in de juiste RSS-feeds of XML Sitemaps-bestanden.
Blokkeer geen bots!
Robots.txt en meta-robots kunnen worden gebruikt om op intelligente wijze te beperken wat zoekmachines zien, maar wees voorzichtig om geen fouten te maken die voorkomen dat ze uw inhoud crawlen en indexeren.Als de pagina tijdelijk niet werkt, gebruikt u een statuscode 503 (geen 404) en als u een pagina omleidt naar een nieuwe locatie, moet u indien mogelijk niet door meerdere omleidingsketens gaan en 301s (permanente omleidingen) gebruiken . geen andere soorten 30x-statuscodes.
Zoekwoordgerichte
Zoals ik in de opening van dit bericht al zei, kan het zijn dat perfect geoptimaliseerde zoekwoordtargeting conflicteert met doelen rond bruikbaarheid, gebruikerservaring of de natuurlijke stroom van hoe je schrijft. Dat is OK, en vaak stel ik voor om in die meer gebruikersgerichte richtingen te gaan leunen. Wanneer het gebruik van zoekwoorden echter kan worden geoptimaliseerd, hebt u wat munitie nodig. Hier volgt een overzicht van de belangrijkste elementen, zoals we ze hebben gezien door middel van tijd, testen, correlatie en luisteren naar de aanbevelingen van de motor.
7 belangrijke zoekwoordtargetingelementen
1: titel van de pagina
Het wordt ten zeerste aanbevolen om de primaire zinsdeelzoekwoord minstens één keer in de titel van de pagina te gebruiken en bij voorkeur zo dicht mogelijk bij het begin van het title-tag / -element. Niet alleen zijn titels van cruciaal belang voor hoe motoren relevantie wegen, ze hebben ook een dramatische invloed op de neiging van een gebruiker om te klikken.
Hoewel we in de loop van de jaren gemengde resultaten hebben gezien met het gebruik van de H1-tag specifiek voor het plaatsen van zoekwoorden, is het vrijwel zeker het geval dat een gebruiker die net op een resultaat heeft geklikt, verwacht een overeenkomende kop op de pagina te zien die hij bezoekt. Als u dit niet doet, kan de kans op pogo-sticking groter worden en onze meest recente rankcorrelaties suggereren dat een lokaal relevante H1 geassocieerd is met hogere rankings.
Ik zou niet altijd een overeenkomst tussen de titel en de H1 nodig hebben, maar ze zouden niet zo verschillend moeten zijn dat ze iedereen aansturen die van het resultaat is geklikt.
3: hoofdtekst
Het zou geen verrassing moeten zijn dat het belangrijk is om uw primaire (en secundaire, indien relevant) zinsdeel (en) in de inhoud van de pagina te gebruiken. Ons onderzoek suggereert echter dat het niet alleen om ruw gebruik van trefwoorden of herhaling gaat. Zoekmachines gebruiken vrijwel zeker geavanceerde algoritmen voor onderwerpsmodellering om de relevantie en misschien ook de kwaliteit te beoordelen.
Dit betekent dat het verstandig is om uw inhoud uitgebreid, nuttig en relevant mogelijk te maken, niet alleen gevuld met instantie van een zoekwoord. Sterker nog, we hebben veel gevallen geconstateerd waarbij overmatig gebruik van trefwoorden een negatieve invloed had op de ranglijst, dus wees verstandig. Als je een niet-marketingvriend zou vragen de pagina te lezen, zouden ze dan het gevoel krijgen dat een term of zin verdacht veel prominent is, soms onnodig zo? Als dat het geval is, ben je waarschijnlijk overdreven.
4: URL
Een goede URL heeft enkele belangrijke aspecten, maar een daarvan is het gebruik van zoekwoorden. Niet alleen helpt het direct met de relevantie van zoekmachines, maar URL's worden vaak gebruikt als anchor-tekst op het web (meestal door kopiëren en plakken). Als ik bijvoorbeeld een link maak naar dit bericht met behulp van de URL, bijvoorbeeld https://sofco.nl/nl/seo/optimalisatie , verschijnen de woordgroepen 'seo' en 'optimalisaie' recht in de tekst.
5: attributen van afbeeldingen en afbeelding alt
Het hebben van afbeeldingen op een pagina met zoekwoordtargeting is verstandig om vele, vele redenen, niet het minst onder hen is dat deze direct en indirect kunnen helpen bij het rangschikken. Meestal heeft uw afbeelding de mogelijkheid om in een beeldzoekresultaat te verschijnen. Toegegeven, de nieuwe interface van Google heeft het verkeer van het zoeken naar afbeeldingen drastisch verlaagd , maar ik vind het nog steeds waardevol dat uw merknaam / site is gekoppeld aan de productie van nuttige afbeeldingen, foto's en visuele elementen.
Voor zoekmachines zijn de titel van de afbeelding, de bestandsnaam, de omringende tekst en het alt-attribuut van belang in een rangordeperspectief. In het bijzonder moeten degenen die SEO doen, weten dat wanneer een afbeelding is gekoppeld, het alt-attribuut op dezelfde manier wordt behandeld als ankertekst in een tekstlink.
6: Interne en externe links
Een goede pagina moet toegankelijk zijn met niet meer dan vier klikken van een andere pagina op een site (drie voor kleinere sites), en het moet ook nuttige links bieden naar relevante informatie over alle onderwerpen die worden besproken.
7: metabeschrijving
De metabeschrijving van een pagina wordt niet direct gebruikt in algoritmen voor het rangschikken van zoekmachines (volgens vertegenwoordigers van Google en Bing), maar dat betekent niet dat ze niet kritisch zijn. De metabeschrijvingstag, als deze de trefwoordquery gebruikt, wordt meestal weergegeven in de zoekresultaten en maakt deel uit van wat gebruikers overwegen bij het kiezen of ze moeten klikken.
software-leudal.nl | software-maken.nl | software-oplossingen.nl | software-webdesign.nl
webbureau-leudal.nl | webbureau-limburg.nl | websites-limburg.nl